Welkom op mijn reisblog!

23 juli 2017

Ik ben Petra en na vier keer in Sri Lanka geweest te zijn lijkt het mij wel eens leuk om iets online te delen.

In April 2016 was ik voor het eerst op het magisch mooie eiland. Ik zag o.a Kandy, Sigiriya, Dambulla, Olifanten en vanuit Ella een prachtige treinreis door het mooie heuvel landschap gemaakt, een indruk van de cultuur en samenleving opgedaan en elke dag was vol met bijzondere nieuwe indrukken. De laatste paar dagen verbleef ik in het hele grote Vendol hotel van Wadduwa. Naast dit hotel staat een heel klein huisje waar een arme familie van 9 mensen woont en leeft. Ik weet nog goed hoe blij en enthousiast zij zwaaiden toen wij -een super de luxe bus met een groep toeristen- bij het hotel aankwamen. Aan het strand voor het hotel ontmoette ik Tharindu de jonge man die met zijn familie enthousiast stond te zwaaien. We raakten in contact en door dat contact besefte ik dat ik echt helemaal niets wist over hoe het is om geboren in Sri Lanka te worden en je leven hier te leven. Ik kon voelen hoe ver mijn leven hier en een leven daar van elkaar afstonden.  Er borrelde een nieuwsgierigheid op. Ik wilde dichter bij lokalen komen. Daarom zocht ik terug in Nederland contact op. We werden vrienden. Ik ging in November 2016 twee weken terug op vakantie en in Nederland belden we vaak of stuurden foto's en filmpjes. Mijn laatste vakantie in Sri Lanka is in Juni 2017 geweest en heb al mijn foto's en video's hier geplaatst, zodat deze voor wie dat leuk vind te bekijken zijn. Ik heb ook foto's en video's die ik van Tharindu en Danu kreeg over hun leven daar geplaatst. En aansluitend mijn eigen vakantie. Mijn advies is om de foto's en video's vanaf het begin te bekijken. Heel veel plezier en ik vind het leuk als je een reactie plaatst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Reislogger:
    23 juli 2017
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Vanessa:
    29 september 2017
    Super leuk!!
  3. Johanna:
    3 oktober 2017
    Je ziet er fantasties uit!
  4. Astrid Geel:
    20 oktober 2017
    Wat leuk om te lezen.
  5. Ronald keulen:
    30 oktober 2017
    ik bewonder je voor wie je BENT en vandaar uit doet
  6. Petra Koedooder:
    30 oktober 2017
    Dank je wel voor jullie reacties!!!!